30 minuts: Si un sol alumne ho demana

Aquest reportatge del 30 minuts estrenat l'abril del 2013 tracta un tema que inicialment no m'interessava gaire. Sempre he pensat que el català, el castellà i l'anglès havien de ser llengües que convisquessin amb normalitat en els centres escolars.

Potser pels meus prejudicis inicials la primera part del reportatge m'ha costat més de pair, confrontant les opinions contraposades, enfocant el reportatge potser en un debat més aviat polític. La segona part m'ha semblat molt més interessant, on es mostren realitats diverses i el paper que el català o el castellà pot tenir en aquests entorns, i coneixent com el que la llei diu s'adapta a les realitats existents. Allà on el debat ha servit més per construir que per destruir és on jo més he gaudit amb el reportatge.

I crec que entendre que aquest debat ens demana que anem més enllà de la confrontació i veiem quin futur volem pels nostres alumnes i que hi podem fer al respecte és el més interessant. Aquest 30 minuts pot ajudar a plantejar el debat als claustres.




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada