El maltracte verbal a les aules

Avui he estat llegint un article que em va arribar fa poc a les mans "El maltrato verbal y las etiquetas contribuyen al fracaso escolar", tot i haver estat publicat gairebé fa 2 anys.

M'ha fet pensar més del que esperava... com d'important és la manera com ens dirigim als nostres alumnes! Feu-ne una ullada i després, si us ve de gust, torneu aquí.

Sóc una persona força respectuosa amb els meus i les meves alumnes, però tot i així sí que és veritat que de tant en tant a algun li faig una bona tallada... crec que els que treballem amb joves i adolescents sovint estem més exposats a aquest tipus de reaccions... i com d'important és ser conscient de cadascun dels nostres actes!

Violència verbal, sarcasme, etiquetatge, cridar, el menyspreu de petits èxits, no escoltar com cal, la indiferència més evident... tot va dins del mateix sac... el sac del respecte... aquell que mostra, que diu als nostres alumnes si ens importen o no. Ni més ni menys. Per això no val a badar. La violència de "baixa intensitat" sovint no és tan baixa, igual que la pluja fina que acaba per deixar-nos xops sense adonar-nos.

Que aixequi la mà aquell que mai ha dit a un alumne dels complicats: "Tranquil, queda't allà enrere, pots dormir si vols, però no molestis". D'això en parla l'article i m'he sentit retratat. L'article em remata: "No hay mayor desprecio que no hacer aprecio". Sí, no hi ha major menyspreu que no fer apreci. Ho tindré en compte.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada