Jordi Adell a Bits d'Educació


Llegeixo una en part interessant entrevista a Jordi Adell publicada en Bits d'Educació el 3 de març de 2015. 
Us animo a llegir tot el contingut de l'entrevista. 
Algunes de les idees que allà es poden llegir: 
  • PISA no detecta els alumnes moralment més desenvolupats, els més justos o els que toleren menys la corrupció; no detecta la funció socialitzadora i individualitzadora de l’educació. 
  • Un nen que treu un quatre no sap la meitat que un nen que treu un vuit. 
  • El que s’anomena teaching to the test és la pitjor manera d’educar, que és el que hem fet tota la vida a Segon de Batxillerat: preparar la selectivitat en comptes d’aprendre matemàtiques o filosofia. 
  • El principal avantatge de la incorporació de les TIC a l'educació és que obren l’escola al món. Acaben amb l’educació com allò que succeeix en una aula de manera tancada, on els únics recursos són els llibres de text i el mestre. Trenquen les parets de l’escola i la fan més transparent i comunicativa envers la societat. Permeten no donar una única visió de les coses. Per això m’entristeix quan veig alumnes amb tauletes connectades a internet que a classe només les fan servir de llibre de text. Gastar-se diners per fer això… 
  • Si ja no és el mestre qui t’explica el món, sinó que ho fa internet, què li queda al mestre? Ser el traductor. La persona que et guia i dissenya situacions i activitats que permetin entendre la complexitat del món. És el component que aporta saviesa més enllà de la transmissió pura d’informació. I quan aquesta informació és tan confusa i contradictòria com la que tenim en les nostres societats, el mestre esdevé imprescindible. 
  • El gran valor afegit de les TIC no són els seus cables i els aparells, són les persones que amb cables i wifi s’apropen, es comuniquen i fan coses junts. Aquesta capacitat no ve donada, cal aprendre’n.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada