Una visió de l'educació del segle XXI, de Roger Schank


Una detallada declaració d'intencions la de l'article "Extracurriculars as the curriculum: a vision of education for the 21st century" que Roger Schank signa conjuntament amb Kemi Jona. El podeu consultar íntegrament aquí.

Ja hem fet un repàs al pensament de Schank en d'altres articles d'aquest bloc, bàsicament l'aprendre fent i la importància de treballar una sèrie de competències en l'alumnat, que els ajudin el dia de demà en la seva vida personal i professional, més enllà de coneixements més o menys memorístics. Aquí us tradueixo lliurement tres fragments que em criden l'atenció:

Imatge de El Periódico

Els ordinadors ens haurien de permetre crear aprenentatge mitjançant cursos per aprendre fent (learn by doing courses) i anar relegant els cursos per aprendre escoltant (learn by telling courses).



Els professors hauran de fer coses que són capaços de fer millor que els ordinadors. I què són capaços de fer millor? Doncs, per exemple, la tutoria individualitzada (personal one-on-one tutoring), ensenyar a l'alumnat a treballar en equip, i altres habilitats de relacions interpersonals.

Les tendències que actualment veiem a la societat no fan sinó reforçar la necessitat d'un canvi en els rols dels docents. Els nens creixen en llars on un o ambdós pares estan treballant un bon grapat d'hores, amb poc temps per proporcionar l'orientació que els nens necessiten. Els mestres i professors hauran d'entrar cada vegada més en aquest rol,  i quan més aviat la societat ho reconegui oberta i honestament, més aviat serem capaços d'aconseguir un canvi positiu. M'agradaria veure als mestres seriosament capacitats en treball social i orientació professional, a més de ser capaços de tractar eficaçment una àmplia gamma de problemes psicològics. Necessitem metres que estiguin entrenats específicament per deixar de banda els seus propis sentiments sobre un estudiant i entendre com acompanyar-lo i tractar-lo en una situació complexa.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada