Roger Schank i la vida emocionant a les escoles


Llegir entrevistes a Roger Schank et pot arribar a sulfurar perquè té unes idees molt agressives amb l'status quo. Però, de fet, si anem al rerefons del seu missatge, té molt de sentit el que diu. La qüestió aquí és com combinar el que proposa Schank amb el món educatiu real, que no canviarà de la nit al dia.

Aquí comparteixo una entrevista de la Cristina Sáez publicada a la revista REDES al maig de 2010. La podeu consultar íntegrament aquíAlgunes de les seves idees, no sempre literals:

Imatge de ucalgary.ca
  • Per què explicar la geografia de memòria? Per què no explicar-la mitjançant viatges reals, o mitjançant la planificació d'un viatge com si fóssim una agència de viatges?
  • Ensenyar història a l'escola per evitar que es repeteixen cert patrons no és veritat. Cal que expliquem allò que pugui ser útil per a la vida real.
  • L'objectiu dels alumnes a l'escola no haurien de ser les notes dels exàmens. La felicitat dels alumnes és important, i aquesta prové d'una vida emocionant, que incorpori habilitats laborals, capacitat de raonament i capacitats personals. 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada