Roger Schank i el currículum centrat en històries




Faig una ullada a l'article de Roger Schank "Every Curriculum Tells a Story" on aposta per un canvi  en el currículum de l'alumnat i explica amb detall el procés de creació d'aquest nou currículum. Crec, sincerament, que una aproximació a les seves idees serien el treball per projectes, on tot queda integrat al voltant de centres d'interès, però projectes eminentment pràctics, no cognitius.

Imatge de alternativelearningplace.com

Un parell de fragments traduïts del seu article que donen per a pensar una bona estona: 

La idea que està en el rerefons del currículum centrat en històries (Story-centered curriculum, SCC) és que un bon currículum hauria d'explicar una història. La bona educació necessita bones històries,  històries on l'alumnat pugui participar en primera persona i sentir intensament, no només històries que ens siguin explicades.

Alguns exemples de possibles històries per viure en la secundària: posar en funcionament un petit negoci o organització, treballar en una campanya política, construir una casa, dissenyar una ciutat, fer de pare, crear un invent, fer un descobriment, convèncer a una organització a fer les coses de manera diferent... No és habitual veure això a les escoles. Tot i això, mirant amb detall aquestes històries, veiem que aquestes impliquen calcular, planejar, raonar, encarregar-se de qüestions socials o polítiques, psicologia i economia bàsica, comunicar-se de forma oral o escrita, treballar en equip, investigació i altres coses que també s'ensenyen a l'escola... i altres que no...


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada