REDES 81 i Adrian Owen


Adrian Owen va ser entrevistat per Eduard Punset en el programa "REDES 81: Los pilares de la inteligencia" emès el 30 de gener del 2011. La transcripció de l'entrevista la podeu consultar aquí.



Se'ns dubte, les idees d'Owen recolzen l'existència d'una diversitat d'intel·ligències, acostant-se a les idees de Gardner. Ara preguntem-nos: tenim en compte això en el nostre dia a dia a l'escola?

El programa, tot i que entretingut, deixa una mica enlaire una descripció detallada d'aquests 12 pilars d'intel·ligència que en anglès denominen de la saviesa, curiosa diferència. Per això, he buscat a Internet un article que expliqui més detalladament aquests 12 pilars. I l'he trobat en un article del New Scientist d'octubre del 2010 que podeu consultar aquí. Us faig, però, un resum amb una traducció lliure dels 12 pilars:

1. La memòria de treball visual-espacial.
Que et permet orientar-te en un entorn estrany, jutjant trajectòries o recordant posicions d'objectes.

2. Memòria de treball espacial.
Que et permet trobar una cosa perduda sense repetir el lloc on busques, fent-ho sense haver de recordar la posició de les coses, sinó fent-ho organitzadament.

3. Atenció focalitzada/centrada.
Que ens permet, per exemple, ser capaç de separar dos estímuls semblants com pot ser la paraula del nom d'un color impresa amb un color visual diferent (per exemple, la paraula vermell impresa en tinta verda)

4. Rotació mental.
O la capacitat de veure coses en una perspectiva diferent (com, per exemple, seguir un mapa sense haver de girar-lo físicament), o distingir objectes col·locats en llocs no habituals.

5. Memòria de treball visual-espacial + estratègia.
Que ens permet jugar al joc de les parelles (recorda: tens un grup de cartes boca avall i les pots anar girant per parelles recordant-les per intentar fer parelles el més aviat possible).

6. Aprenentatge de parelles associades.
Que ens permet, per exemple, recordar parelles, nom i número de telèfon, paraula i so, so i significat, relacions entre conceptes.

7. El raonament deductiu.
Que ens permet reconéixer la figura diferent d'una sèrie, només possible si consideres diferents aspectes de la informació al mateix temps.

8. Processament visual-espacial.
Que ens permet detectar una figura en un fons complex. Per exemple, un depredador enmig de l'herba, una clau d'un conjunt de claus.

9. Atenció visual.
Que ens permet trobar la diferència entre dos versions semblants d'una imatge.

10. Raonament verbal.
És la que ens permet concloure, sense tenir dades, que C és més gran que A, si A és més gran que B i C és més gran que A.

11. Memòria de treball verbal.
Que ens permet emmagatzemar una informació verbal durant un cert temps, per exemple, un número de telèfon al cap fins que el necessitis o l'apuntis al telèfon.

12. Planificació.
Que ens permet desenvolupar moltes activitats que, de fet, es composen d'una seqüència de tasques que s'han de fer en l'ordre correcte.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada