Nascuts per aprendre

Nascuts per aprendre és el primer d'una sèrie de vídeos que pretenen difondre les idees del llibre Overschooled but Undereducated, de John Abbott i Heather MacTaggart. Hi ha 3 actualment publicats, i només aquest traduït al castellà, de moment.




L'animació conté algunes idees científiques que són discutibles (si més no, inicialment) i que no vull entrar en debatre perquè no tinc prous elements. Em vull centrar en algunes idees que comparteixo i que crec importants. Primer, unes quantes preguntes i després algunes idees...

Per al nostre alumnat l'escola té més a veure amb la passió per aprendre o més amb les qualificacions i les bones notes?
El nostre alumnat s'avorreix a classe? Quanta estona la passen asseguts passivament?
Limitem realment l'experimentació als petits o deixem que contínuament descobreixin el seu entorn?

És un miracle que la curiositat sobrevisqui a l'educació reglada. Albert Einstein
El cervell humà no triga a formar-se nou mesos, sinó que ha trigat 7 milions d'anys i 350.000 generacions.
El joc no és només joc.
Potenciar que els nens juguin requereix més temps i energia.
Deixem que corrin riscos.
Potenciar que es desenvolupin noves maneres de ser i de pensar és important perquè garantitza la nostra supervivència com a espècie.
L'adol·lescència no és un problema, és una oportunitat.

Totes aquestes idees reflexions estan contingudes en aquest petit vídeo i em fan pensar que tenim molt a fer... i molt a canviar... perquè l'aula amb 30 taules i cadires mirant al professor per encabir uns nanos durant 6 hores de classe mentre el professor xerra encara es veu força... caldrà dedicar més temps i energia, caldrà prendre riscos, caldrà desenvolupar noves maneres de ser i de pensar... un procés similar al que ha d'experimentar el nostre alumnat... la crisi educacional no és un problema, és una oportunitat...


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada