Temple Grandin i el pensament diferent


Em sorprèn aquesta xerrada d'una dona diagnosticada amb autisme que ha esdevingut persona de referència en el seu camp. Parla de com funciona la seva ment i la d'altres tipus d'autisme... i ens dóna diferents consells per a considerar quan eduquem, treballem o interactuem amb nens amb (i sense) aquesta malaltia... Escoltant-la penso en les consideracions de les intel·ligències múltiples... Us transcric algunes de les seves idees, algunes adaptades de manera lliure...




  • El cervell normal ignora els detalls.
  • Hi ha diferents tipus de pensadors autistes (i, és clar, també en el món general): visuals fotorealistes, en patrons, verbals i/o sensorials. Cadascun basen el seu pensament en coses diferents i d'aquesta manera tenen habilitats i aptituds (i també dificultats) en camps diferents de l'aprenentatge.
  • Als autistes se'ls ha de donar tasques específiques.
  • Si no pots amb l'àlgebra, potser sí amb la geometria o la trigonometria.
  • El món necessita que treballin en conjunt tots els tipus diferents de pensadors... (ullet a la consideració de les intel·ligències múltiples i a la diversitat de capacitats/habilitats en els equips de treball)
  • És un problema global o és un problema específic? Un home a cavall i un home caminant són coses diferents per a un cavall... fins i tot, un home amb barret negre i un amb barret blanc són diferents.
  • Utilitzem la fixació que un nen té en una cosa per a motivar-lo. Si a un nen li agraden els cotxes, utilitzem-los per a tot: per a calcular la velocitat amb què es mou, per a fer una redacció sobre una excursió en cotxe, etc.
  • Necessitem ajudar als estudiants que tenen ments especials a tenir èxit.
  • El que m'apassiona és que les coses que faig faran d'aquest món un lloc millor. M'agrada veure coses que produeixen un canvi real en el món real. Necessitem molt més d'això i moltes menys coses abstractes.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada